niedziela, 12 lipca 2015

LIEBSTER BLOG AWARDs #5 i #6




Jak wiecie, zabawa blogowa Liebster Blog Award jest bardzo popularna i bardzo ją lubię – a dlaczego, z pewnością pisałam nie raz. Mój blog nie jest bardzo popularny, więc od czasu do czasu dostawałam jakąś małą nominację, co sprawiało mi frajdę, (choć, gdybym chciała być wredna, muszę zauważyć, że mało kto odpowiada na moje pytania, well) to teraz, Arielko z bloga Diamentowe Słowa, przesadziłaś – zostałam mianowana do DWÓCH Liebster Blog Award. Kiedy to zobaczyłam, niemal zbierałam szczękę z podłogi. Naprawdę. Nie mam pojęcia, dlaczego to zrobiłaś, ale i tak dziękuję. Zebrałam te dwie nominacje w jeden post, żeby był jakiś względny porządek, mam nadzieję, że zrozumiecie.

Jeśli nie chcecie czytać moich odpowiedzi, zupełnie pod spodem są moje pytania i trzy nominacje, mam nadzieję, że osoby nominowane tym razem odpowiedzą na moje pytania. 



Jaką książkę czytasz obecnie?

Kilka książek na raz, jak zwykle: monografię historyczną o krucjatach i książkę pana Łukasza Wasilewskiego Oddaj różdżkę, Phong!, którą mam w formie ebooka.

Pod tym pytaniem umieść zdjęcie swojej biblioteczki

Ekhem. Ale której?

Wymarzony prezent urodzinowy?

Kamera i aparat fotograficzny z lustrzanką oraz salon Empiku ze wszystkimi książkami. Wiem, że jestem zbyt chciwa, ale co mam zrobić?

Jaką posiadasz umiejętność, którą nie każdy potrafi?

Niech się zastanowię. Ostatnio własnym zdaniem osiągnęłam mistrzostwo świata w sarkazmie. Umiem też spać na siedząco, nawet nie opierając głowy o biurko. Czegoś innego nie potrafię wymyślić, bo beztalencie ze mnie takie.

Przez jeden dzień możesz się stać każdą żyjącą osobą na świecie? Kogo byś wybrała?

Jakiegoś agenta CIA, FBI albo amerykańskiego komandosa, względnie zwykłego żołnierza z Afganistanu. To przez tą miłość do broni wszelakiej, mundurów i w ogóle wszystkiego, co jest związane z wojskowością. Jestem pewna, chociaż do może dość naiwne, że oni naprawdę przeżywają te wszystkie rzeczy, które opisują w thrillerach.

Czy oglądasz seriale? Jeśli tak, to jakie?

Tak, oglądam, choć czasu brak. Postaram się wymienić nieco skróconą listę, bo wszystkiego jest za dużo. Przede wszystkim te stare dobre seriale historyczne: Królów Przeklętych na motywach książek quapa’a Durona i Ja, Klaudiusz na podstawie powieści Roberta Gravesa. Uwielbiam The Tudors, Wikingów i Rodzinę quapa, poza tym staram się być na bieżąco z Grą o Tron i kończę właśnie zaczęte wieki temu Petty Little Liars, bo jak się zaczęło, to trzeba i skończyć. Jedynym polskim serialem jest Czas Honoru. Poza tym mam mnóstwo rzeczy, z których obejrzałam tylko jeden, dwa odcinki, a które kiedyś będę musiała skończyć.
Co byś zrobiła, kiedy dowiedziałabyś się, że jutrzejszy dzień ma nie nadejść?

Wtuliłabym się w swoją ukochaną poduszkę, owinęła kocykiem i zasnęła. Ale przedtem sprawdziłabym, dlaczego tak ma się stać.

Za co lubisz swoją ulubioną postać książkową?

Za co lubię niemal wszystkich bohaterów Silimarillionu, Władcy Pierścieni i Wichrowych Wzgórz (oprócz Saurona i tych wszystkich orków i smoka, z którym walczył Turin)? Cóż, udzielanie odpowiedzi na to pytanie jest podobne do wytłumaczenia, jaki smak ma woda. Chyba każdy z nas zna to uczucie, prawda?

Jakiego języka chciałabyś się nauczyć najbardziej?

Łaciny i francuskiego. To chyba najpiękniejsze języki, oprócz – rzecz jasna – polskiego.

Ile czasu dziennie spędzasz czytając książkę?

Chciałabym cały dzień, ale jest jeszcze pisanie bloga, rodzinne obowiązki, znajomi, ciekawy film, wyjazd… Ale dość dużo czasu. Pięć, sześć godzin; po wakacjach od dwóch godzin do pięciu.

Jaką książkę zabrałabyś ze sobą na całotygodniowy wyjazd wakacyjny?

Jakąś cegłę, którą czyta się lekko, coś młodzieżowego, może jakąś prostą i przyjemną powieść. Albo, najlepiej, kilka książek!





Ulubiony gatunek książkowy?

Nie każ mi wybierać pomiędzy klasyczną fantastyką i historical fiction! Ostatnio pławię się w biografiach muzycznych, monografiach historycznych, biografiach i powieściach obyczajowych oraz książkach bardziej undergroundowych, nie rezygnując z mainstreamu. Chociaż tak, te dwa pierwsze gatunki, na stan dzisiejszy, lubię najbardziej.

Ile zajmuje Ci przeczytanie stu stron?

To zależy od książki: sposobu napisania, gatunku, języka, tematu – niektóre wymagają skupienia, przez które sto stron zajmuje cztery, trzy, czasami pięć godzin, czasem przeczytanie tyle zajmuje godzinę. Są książki, których czytanie aż boli i one zajmują najwięcej czasu.

Czy oceniasz książki po okładce?

Staram się tego nie robić, aczkolwiek brzydka okładka naprawdę utrudnia czytanie.

Twoje największe marzenie w dzieciństwie?

Oprócz zostania żołnierzem marzyłam o pięknych sukniach. Wiem, że te dwie rzeczy się zupełnie wykluczają, ale tak właśnie było.

Czy potrafisz czytać, mając jednocześnie włączoną muzykę i telewizję?

Tylko przy muzyce. Jeśli znajdę jakąś pasującą do książki piosenkę – tematycznie bądź klimatem – włączam aż do znudzenia. Telewizor jest zły, bo bardzo mnie rozprasza, ale i tak zwykle stoi wyłączony.

Czy kiedykolwiek udało Ci się wygrać książkę w jakimś konkursie bądź rozdaniu?

Wielokrotnie brałam udział, ale nic nigdy nie wygrałam, więc mocno się zniechęciłam. Może jeszcze kiedyś spróbuję.

Ulubiony sposób na spędzanie wolnego czasu?  

Poza czytaniem? Ostatnio kolorowanie, ale też słuchanie muzyki, pisanie recenzji, zakupy (nie tylko książkowe), oglądanie filmów, praca w ogrodzie i spanie. Tak. Kocham spać.

Czy lubisz oglądać ekranizacje książek?

Jeśli książka nie jest Zmierzchem czy 50 Twarzy Greya, to nie, bo filmy mają jakiś klimat, którego tym książkom zdecydowanie brakuje; ekranizacje mają też niezłe soundtracki. Nawet jeśli reżyser zdecyduje się na wierne przedstawienie faktów, to brakuje tego feelingu i magii, obecnych w książce.

Czego byś nigdy nie zrobiła?

Z pewnością nie spaliłabym moich książek, bądź sprzedała ich na Allegro. A także – mogę to powiedzieć z pełną odpowiedzialnością – zraniła bliskiej mi osoby, czy przeszła na ciemną stronę Mocy, cokolwiek to jest.

Jak wyglądałyby Twoje wymarzone wakacje?

Właściwie te wakacje są moimi wymarzonymi: czytanie, pisanie, w międzyczasie jakaś gościna czy quapark. Nie mam jakiś wygórowanych oczekiwań, choć w sumie sześciogwiazdkowy hotel w Chorwacji czy San Francisco aż taką złą rzeczą nie jest…

Dlaczego postanowiłaś założyć bloga?

Na początku pisałam sobie notatki po przeczytaniu książki, by jakoś uporządkować to, co o nich myślę, utrwalić słowa cisnące się na papier. Notatki coraz bardziej przypominały pełnowartościowe recenzje, ale bez sensu było pisać je do folderu. Zresztą zawsze lubiłam zabawę słowem, pisanie i wymienić  a blog to naprawdę dobry pomysł, bo można poznać jeszcze fajnych ludzi, czego pisane dla siebie, nawet doszlifowane, recenzje nigdy nie dadzą.


Moje pytania (nie, nie będą książkowe, ale mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu): 

1.     Co myślisz o swoim kraju – Polsce? Czy uważasz się za patriotę?
2.    Jak zaczęła się Twoja miłość do książek?
3.    Najwcześniejsze wspomnienie Twojego życia?
4.     Gdzie wolałabyś mieszkać – na wsi, czy w mieście? Dlaczego?
5.   Czy tworzysz coś – na przykład jakiś utwór literacki, komponujesz coś, robisz biżuterię, zakładki, inne DIY?
6.    Ulubiony dzień/dni w roku?
7.     Czy masz jakiś styl, w którym się ubierasz?
8.    Czy poza Twoim aktualnym blogiem miałaś jeszcze jakieś?
9.      Lubisz podróżować? Jeśli tak, to pochwal się swoją największą podróżą, lub opowiedz o Twojej wymarzonej wyprawie.
10.      Dlaczego książki są takie ważne w Twoim życiu?
11.            Czy kiedyś kolorowałaś obrazki w kolorowankach antystresowych dla dorosłych? Jeśli tak, pochwal się pod tym pytaniem jakimś Twoim dziełem.

Osoby nominowane:


 Marta T. [blog]
Mała Pisareczka [blog]
Opinium Kosa [blog]



 Z życzeniami miłej niedzieli, Kylie




12 komentarzy :

  1. Ja też nie dam rady czytać przy telewizji, bo rozprasza mnie, sprawia, że muszę kilka razy wracać do tego samego zdania.
    "Są książki, których czytanie aż boli i one zajmują najwięcej czasu" - czasem mam takie same wrażenia. Jeśli natrafię w książce na jakiś bardzo smutny fragment, czytam go bardzo długo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jestem chciwa, przybij piątkę. Żołnierzowe marzenia!
    Umiem czytać w każdych warunkach C:

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe odpowiedzi. Też chciałam zostać żołnierzem. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za nominację :)
    Jako że ostatnio odpowiadałam już na inne pytania na blogu - pozwól, że tym razem odpowiem tutaj w komentarzu :)

    1. Co myślisz o swoim kraju – Polsce? Czy uważasz się za patriotę?
    Jestem Polką z dziada, pradziada. Jestem Polką, która zna historię swego kraju i wie, jak wiele krwi musiało się przelać, byśmy teraz mogli wypowiadać się w ojczystym języku, chodzić do polskich szkół, czytać polskie książki, oglądać polskie filmy, śpiewać polski hymn narodowy. Dlatego też często porównuję historię Polski do legendarnego feniksa, który upadł, a mimo to odżył.
    Sądzę, że niektórych rzeczy nie trzeba mówić, a jedynie okazywać w swoich czynach - tak jest z miłością, i tak też jest z patriotyzmem :)
    Powiem tylko jedno - kocham Polskę, ponieważ nieodłącznie personifikuję ją z moją rodziną, najbliższymi!

    2. Jak zaczęła się Twoja miłość do książek?
    Od poszukiwania czegoś, co by mi przypominało o tym, że te książki czytał ktoś jeszcze ;) A później utknęłam na dobre i nie chcę się uwolnić!

    3. Najwcześniejsze wspomnienie Twojego życia?
    Jestem zdziwiona, ale mam bardzo wiele przebłysków z przeszłości, choć trudno mi teraz powiedzieć, które z nich było tym najstarszym :)

    4. Gdzie wolałabyś mieszkać – na wsi, czy w mieście? Dlaczego?
    Obecnie pomieszkuję w małym miasteczku do 10 000 mieszkańców i do tego na obrzeżach, że jak patrzę na południe widzę osiedla, natomiast na północy rozcierają sie pola i łąki. Ostatnio coraz bardziej to doceniam, podobnie jak spokojne życie na wsi - i to tam bym chciała osiąść na starość :D

    5. Czy tworzysz coś – na przykład jakiś utwór literacki, komponujesz coś, robisz biżuterię, zakładki, inne DIY?
    Tworzę, tworzę :D Sądzę, że ludzie powinni się rozwijać w wielu dziedzinach! Próbuję swych sił w wielu dziedzinach!

    6. Ulubiony dzień/dni w roku?
    To te, które spędzam z moimi najbliższymi! :)

    7. Czy masz jakiś styl, w którym się ubierasz?
    Wszystko zależy od mojego nastroju. Raz ubiorę się na luzaka, by innym razem ubrać się jak najbardziej elegancko. Nie, nie mam jakiegoś konkretnego. Nie lubię zamykać się w jednym stylu :)

    8. Czy poza Twoim aktualnym blogiem miałaś jeszcze jakieś?
    Miałam - dwa. Lecz wszystkie upadły, ponieważ w jednym zapomniałam hasła, a w drugim długi zastój zniechęcił mnie do dalszego blogowania.

    9. Lubisz podróżować? Jeśli tak, to pochwal się swoją największą podróżą, lub opowiedz o Twojej wymarzonej wyprawie.
    Uwielbiam! Szczególnie po całym świecie! Na przykład dziś oglądałam "Arcyksięcia Rudolfa" - o austriackim monarsze. I byłam tam! Byłam w tym zamku! Takie ciekawostki to ja lubię <3

    10. Dlaczego książki są takie ważne w Twoim życiu?
    Ponieważ nieodzownie przypominają mi, że trzeba mieć marzenia i włączać je w swoją codzienność :)

    11. Czy kiedyś kolorowałaś obrazki w kolorowankach antystresowych dla dorosłych? Jeśli tak, pochwal się pod tym pytaniem jakimś Twoim dziełem.
    Mam jedną kolorowankę antystresową, jednakże ledwie coś chciałam w niej zacząć, coś mi przeszkodziło. A później przekazałam ją dalej - niech inni z tego korzystają :) Ogólnie nie należę do osób cierpiących na depresję czy smutne dni :D

    PS. Polecam ci "Rudolf - Du bist meine Welt" - na yt! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nie byłabym w stanie sprzedać żadnej swojej ksiazki, moze jedynie oddac w dobre, zaufane ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako studentka filologii nie znoszę łaciny, oj nie... Ech, ja sprzedałam niedawno połowę mojej biblioteczki, żeby zrobić miejsce (a dokładniej mieć pieniądze) na nowe, pachnące książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasami próbuję czytać przy telewizji, ale faktycznie to ciężkie do wykonania. ;o
    Och, tak, łacina <3 Nie mam pojęcia, dlaczego ten język tak bardzo mi się podoba, ale byłabym przeszczęśliwa, gdybym mogła się go nauczyć. ^_^ Francuskiego już się uczę, z czego również jestem zadowolona. ^_^
    San Francisco <3 To miasto ma w sobie jakąś magię <3 Chciałabym tam kiedyś pojechać... Zresztą, gdzie ja bym nie chciała pojechać? ^_^
    Bardzo ciekawe odpowiedzi. ^_^

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham spać. Tak, ja też. <3 a łacina mym językiem <3 po wakacjach zaczynam naukę! :D
    *udało mi się dodać 'dołącz do witryny' na blogu wiec zapraszam :D *
    zyjemyslowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miesza Ci się nic, gdy czytasz kilka książek naraz? KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. A kto by nie kochał spać:D Ciekawe odpowiedzi i gratuluje nominacji ;)
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za nominację. :)
    Moje odpowiedzi znajdują się tutaj: http://zaczytana-dolina.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-1.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Też nie potrafię się skupić przy telewizji. A spalenie książek jawi się jako jeden z największych koszmarów, więc... Odpowiedzi masz bardo ciekawe, fajnie, że mamy szansę czegoś się o Tobie dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń

.... Pozostaw po sobie ślad na jednej z Zakurzonych Stronic.Każdy, nawet najmniejszy sprawi, że się uśmiechnę...

***

PS Komentowanie anonimowe jest możliwe tylko w weekendy. Spam, propozycje obserwacji, reklamowanie swojego bloga w inny sposób niż podanie odnośnika pod komentarzem ląduje w koszu. Do spamowania jest osobna zakładka, a ja spam czytam. Zachowujmy porządek na swoich blogach!